Sommeren 2016 – USA og Canada

Sommeren 2016 var jeg på en lengre tur i USA og i Canada – nærmere bestemt Vermont, New Jersey og British Columbia. Der gikk det mye i friluftsliv, øving på diverse primitive ferdigheter hvor jeg fikk øvd meg på en del nye ting, som f.eks. å kaste med steinslynge, samt tørrtrening på mange gamle kunster. Naturen langs østkysten i Amerika er fantastisk – og man får være helt alene! I British Columbia møtte jeg en venn fra sørlandet som jeg reiste rundt med. Det ble tid til litt av hvert – bl.a. diverse fot- og fjellturer, møte med svartbjørn langs veien, ulvehyl ved vannkanten og ei fjelløve ved leirbålet om kvelden. Litt mer eksotisk enn i Norge!

Og ikke alle bildene er fra villmarka. Primitive gleder måtte gi etter for de urbane. Det hele ble avsluttet med et herlig lengre opphold med min mye bedre halvdel i San Francisco – en veldig sjarmerende by 🙂

Leave a Reply

